- VANLIGA FRÅGOR -

Vad är Heyou?

Heyou är Sveriges största mötesplats för dig med passion för sociala medier. Platsen där du möter landets största idoler. Heyou består av fyra stycken olika events bland annat: FESTIVALCONFERENCECREATOR ACADEMY och STAGE

Vad har ni gjort tidigare?

Den 6 januari 2016 arrangerade vi Sveriges första sociala medier-event (Tubecon Sverige) på Stockholmsmässan. Vi har därefter arrangerat 16 evenemang runt om i Sverige med totalt över 25 000 besökare.

EVENEMANGEN:

Vilka sociala medier-profiler följer med på Heyou?

Vi kommer snart presentera vilka profiler som hänger med oss 2018.

Vilka städer kommer ni till?

Du hittar samtliga events under fliken "Evenemang" här på hemsidan.

När börjar det?

Start- och sluttider för varje event kommer finnas specificerat under Evenemang > "staden".

Finns det någon åldersgräns? Måste en förälder följa med?

Nej. Heyou har ingen på åldersgräns på Festival eller Creator Academy. Vi har inte något krav på att en förälder/vårdnadshavare måste följa med. Det yttersta ansvaret ligger dock alltid hos föräldern/vårdnadshavaren. På Stage ser vi helst att barn under 15 år vistas på konserten i vuxet sällskap. 

Kommer det att finnas mat på Heyou?

Det finns lättare matförsäljning på evenemangen.

Får jag gå ut när jag vill?

Ja, vid inpassering får du ett band på handleden. På så sätt kan du gå in och ut som du vill under dagen, förutsatt att du kan visa upp bandet i entrén.

Får man träffa profilerna på eventen?

Vi har schemalagda fanträffar under eventen, men vi kan aldrig garantera en träff. Profilerna är inte mer än människor och kan behöva ställa in p.g.a. sjukdom eller andra omständigheter.

Varför kommer inte en viss profil till en viss stad?

Tyvärr kan inte alla profiler delta i alla städer på grund av olika anledningar.

Varför har ni inte bjudit min favorit-profil?

Vi meddelar profilerna om att möjlighet finns att söka till Heyou, därefter får de själva sedan ansöka om att vara en del av Heyou.

BILJETTER:

Hur köper jag biljetter?

Via vår hemsida under "Evenemang" eller på plats på i entrén eventdagen. I entrén på eventdagen är priset högre än på webben.

Hur betalar jag?

Vid bokning på internet betalar du med kontokort (Visa eller Mastercard). Självklart via en säker anslutning till vårt biljettsystem. Vid köp på plats på eventdagen kan du betala med betalkort eller kontanter.

När och hur får jag min biljett?

Biljetten skickas som ett sms till mobilnumret som du angav i samband med bokningen 2-3 dagar innan eventet äger rum. Du får även en bokningsbekräftelse till e-postadressen som du angav i samband med bokningen. Denna bekräftelse fungerar också som biljett om du visar upp streckkoden, via utskrift eller i mobilen.

Hur använder jag biljetten?

Klicka på länken i ditt sms och visa upp streckkoden i entrén. Du behöver internetuppkoppling för att kunna göra detta. Det går också bra att visa upp streckkoden som finns i bokningsbekräftelsen, via utskrift eller i mobilen.

Det går inte att boka biljetter. Vad ska jag göra?

Prova i en annan webbläsare eller enhet. Tänk på att tillåta alla köp över internet om en sådan inställning finns i din internetbank. Om problemet ändå kvarstår, hör av dig till tickets@heyou.se.

Jag har inte fått någon, eller har råkat ta bort, min sms-biljett?

Du har troligtvis skrivit in fel nummer vid bokningen. Ingen fara! Det går bra att visa upp streckkoden i bokningsbekräftelsen som du fått via mejl och visa upp i entrén, via utskrift eller i mobilen.

Varför har jag inte fått någon bokningsbekräftelse?

Du ska ha fått en bokningsbekräftelse skickad till din mejladress i samband med bokningen. Om du inte har fått den kan du ha skrivit in fel mejladress i samband med bokningen. Hör i sådant fall av dig till tickets@heyou.se

Betalningen gick inte igenom men ändå har pengarna dragits från mitt konto?

Om du har avbrutit betalningen i det sista steget, om betalningen inte gick att genomföra eller du tappade uppkopplingen kan pengarna ändå har reserverats på ditt bankkort (Det står tex. “Prel. Trippus” eller under “Kommande händelser”). Pengar har INTE dragits från ditt bankkort och reservationen kommer att försvinna av sig själv inom kort. Har du inte fått en bokningsbekräftelse med bokningsnummer så kan vi inte göra något.

Kan jag omboka/avboka biljetten eller ändra uppgifterna?

Nej, du kan tyvärr inte avboka din biljett, om du inte har lagt till vårt avbeställningsskydd vid bokningen. Om du har bytt telefonnummer eller e-postadress efter bokningstillfället kan du skicka ett mejl till tickets@heyou.se med ditt bokningsnummer och vilket event det gäller.

Kan jag överlåta min biljett till någon annan?

Ja, det går bra. Våra vanliga biljetter är inte personliga. Se bara till att personen som får biljetten kan visa upp biljetten i entrén.

Måste jag som förälder ha biljett?

Ja, det är en biljett per person som gäller. Alla medföljande föräldrar får tillgång till vad vi kallar för ”Parents Park”. Där utlovas gott kaffe och föreläsningar om vad barnen egentligen gör på nätet.

Går barn in gratis?

Barn födda 2011 och senare går in gratis i sällskap av ett betalande syskon/kompis på evenemanget Festival. Kontakta tickets@heyou.se vid särskilda fall.

Får ledsagare gå in med sin brukare utan kostnad?

Ja, förutsatt att ledsagaren kan visa upp sitt ledsagarintyg i entrén.

PRESS OCH MEDIA:

Vi vill skriva om er och/eller intervjua någon av era profiler?

Skicka ett mejl till Matilda Aldsjö, PR-manager, matilda.aldsjo@heyou.se.

Har ni något presskit?

Ja! Skicka ett mejl till Matilda Aldsjö, PR-manager, matilda.aldsjo@heyou.se för att få tillgång till vårt presskit.

Får jag fotografera och filma?

Såklart, vi älskar medieproduktion! Om du arbetar som journalist eller fotograf vill vi att du ansöker om pressackreditering. Se nedan.

Jag är journalist eller fotograf och vill bevaka Heyou?

Härligt att höra! Skicka ett mejl till Matilda Aldsjö, PR-manager, matilda.aldsjo@heyou.se.